احمد قدیری

احمد قدیری

پرودگارم! توفیق ده جز برای تو ننویسم و جز تو ملاک و معیاری بر ارزش گذاری نگاشته هایم نداشته باشم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

وقتی یک «خدعه» به صورت «فراگیر» مطرح می شود، قاعدتا چیزی جز یک «پروژه» نمی تواند باشد؛ همچنان که بعد از پیروزی اوباما پروژه‌ی «آمریکای خوب» کلید خورد و فجایعی را در حوزه‌ی تحریم ها و برجام به وجود آورد.

اکنون اما در مطالبی که به طور گسترده در بستر شبکه های اجتماعی تولید و منتشر می شود، برای خنثی سازی ذهنیت بسیار منفی ایجاد شده‌ی تمام ایرانیان نسبت به آمریکا در پی پیروزی ترامپ و اقدامات عریان و کینه توزانه‌ی وی، پروژه‌ی تطهیر آمریکا در دو محور پیش می رود:

1- به استناد توافق هسته ای اوباما و روحانی: «رئیس جمهور جدید آمریکا "استثنائا" بد است».

2- به استناد چند عکس و پیام تصویری: «مردم آمریکا خوب و دوستدار ایران و ایرانیان هستند».

در خصوص گزاره‌ی نخست و فشار بی سابقه ای که اوباما در حوزه‌ی تحریم ها آورد و کلاه گشادی که در پی آن و برای رفع پاره ای از همان تحریم ها در برجام بر سر ایران گذاشت، مطالب مستند بسیاری گفته شده و ضرورتی به تکرار نیست. اما در خصوص گزاره‌ی دوم، و زدودن توهم «ایرانی دوستی مردم آمریکا» همین بس که هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری، سنا و نمایندگان در طول ادوار گذشته، مطلقا برآوردشان این نبوده که با حمایت از ایران و حتی ابراز محبت به ایرانیان، می توانند بر وزن سبد رأی خود اندکی بیفزایند و از همین روی هم بوده که همین منتخبانِ «مردم آمریکا» در دولت و کنگره، در دو سطح ملی و ایالتی، هیچگاه مشی ایران ستیزانه‌ی خود را تقلیل ندادند.

نظرات (۵)

  • مبادا کبریتی ...........
  •  در میان  نظافت چی های محل کارم جوانی بود اهل  خطه شمال .ادم ساده لوحی بود و دور از دغل و سیاست .
    خدمت را در یک مهمانسرای نظامی در شمال بوده انجا هم نظافت می کرده .
    تعریف می کرد یک سال عید اقای قرائتی با اهل بیت  تشریف اوردند .در مدت یک هفته اقامت یربازان مواد غذایی را برایشان از بازار محلی می خریدند و حسابی  در تکاپو بودند تا اینکه بی خبر حاج اقا انجا را ترک می کنند .و این در خالی بود که سربازان انتظار داشتند ایشان تشکری بکنند .
    چندروز نگذشته بود بسته ای از دفتر ایشان رسید و اینجا بود که متوجه شدند که حاج اقا  ممکن است قدردانی مفصلی کنند به موقعش .
    وقتی بسته  باز شد با کمال تعجب جعبه کبریتی پدیدار گشت و جاج اقا قرایتی نوشته بود که این از بیت المال در وسایل شخصیشان بوده !!!!!
    این را با گوش خودم شنیدم از یک جوان روستایی و ساده .
    پاسخ:
    عجب فرد بی اخلاقی بوده آقای قرائتی!!!
    به فرض صحت قول شما و ایشان:
    1- غذا خوردن ایشان به عنوان سخنران و مدعو یک مجموعه عجیب بوده یا تهیه غذا برای ایشان؟!
    2- "بی خبر" ترک کردن یعنی چه؟ باید به سرباز وظیفه اطلاع میداد که می خواهد ترک کند؟! اگر منظور اطلاع نیست بلکه تشکر است، فرد مدعو باید از تک تک افراد یک مجموعه از مدیر و میزبان تا کارکنان و سربازان و آبدارچی تک تک و رودررو تشک کند!؟
    3- حال که چنین نکرده، پس بازپس فرستادن کبریت "ریا" می شود!؟
    4- اساسا مگر آقای قرائتی به آشپزخانه رفت و آمد داشت که کبریت لای اثاثش برود؟ چگونه یک سرباز دون از محتوا و جریان نامه ای که میان آقای قرائتی و مدیر مجموعه رد و بدل شده مطلع است؟
    5- آیا شما بابت خوردن ناهار در اداره ی خود، به آشپزخانه می روید و از همه ی آشپزها تشکر می کنید؟ از نظافت چی ها چطور؟ از نگهبان مجموعه چطور؟
    به هر حال تلاش خوبی برای تحریب آقای قرائتی نبود، البته ان شا الله شما فقط ناقل این داستان بودید.
    اقای قدیری جوان که بودم فکر می کردم ایدولوژی خوب هست .الان نابودی را دیدم .دیدم ایدولوزی زندگی را نابود می کنه .اما زندگی من نه شما .ایدولوزی سوی چشمان را می گیره .کم کم دروغگو می شویم .باید مسایل و وقایع  بی طرفانه تحلیل بشوند .
    قاضی که ایدو لوژی داره هر گز عدالت نداره فساد  به وجود می یاد .اما انسان یکبار به دنیا می یاد .قماری بزرگ کردیم و بازنده شدیم .
    شاه و اطرافیانش ازادی ندادند .روزی که پیر جماران تشریف اوردند اکسیژن هم زیاد بود در هوا .شاد و بودم و مست .اما با گذشت زمانی مشخص شد حقایق 
    پاسخ:
    همین عبارت "ایدئولوژی خوب نیست" خود یک ایدوئولوژی است :)
  • ژاپن امروز حاصل اقتصاد مقاومتی
  • پاسخ اقای قدیری :
    شروع دشمنی، کودتای CIA علیه مصدق بود و حمایت از جنایات شاه و کمک به تاسیس ساواک و چپاول نفت و غیره بود؟ یا آتش زدن پرچم آمریکا؟!
    اندکی تامل بد نیست!

    پاسخ شهروند گرفتار :
    جناب قدیری تامل بشر برای کاهش فقر همنوعش هست .فقر همه صدمه ای می زند . ...
    ژاپن پس از جنگ حهانی دوم مسولینی نداشت که برای 40 سال پشت تریبونها  از دشمنی بگویدو جنگ چریکی بکنند . .انها  عبور کردند و امریکا بازار خود را روی انها باز کرد و اینجا بود شرکتهای بزرگ ژاپنی پدید امدند .اما شما و ژننتیک مشابه شما علاقه به بحران و جنگ داره .در فضای امنیتی و نظامی زیست می کنه .نیاز داره به کودتای زمان مصدق ...که زندگی ما را نابود کرده !!! جغد بر خرابه زندگی من ایرانی اواز نیستی می خواند . بس نیست ؟یک اتفاقی ان موقع افتاده بچه من الان تابعیت ایرانیش را دوست نداره .چون شما سو استفاده می کنید از این اتفاقی که ان موقع افتاد .تازه مصدفق هم که خودش فتنه هست !
    تامل من نکردم یا شما که با خدا مشارکت کردید در این سایت !!!!
    پاسخ:
    قبول دارم فقر و ناراحتی ها و گرفتاری های ناشی از فقر انسان را بدبین و از همه لحاظ از جمله فکری و روحی آسیب پذیر می کند، اما این احرار اند که می توانند فارغ از گرفتاری ها نیک و بد را تشخیص دهند و درست بیاندیشند.
  • مرگ بر امریکا
  • تصویری از ایران  ساخته شد که نیاز داریم مردم امریکا در خیابان حمایت کنند  تا در میان کشورهای خطرناک نباشیم .
    اما چرا این تصویر بد ساخته شد ؟در تریبون های رسمی علنا توهین شد .الفاظ بد .ارزوی فروپاشی امریکا .
    و موارد دیگه  که لازم نیست اورده شود .
    اما خالا همانها ایراد می گیرند چرا امریکا دشمنی را ادامه می ده ؟می گویند که دولت روحانی ارزش پاسپورت را کم کرده !
    عجب !!!

    پاسخ:
    شروع دشمنی، کودتای CIA علیه مصدق بود و حمایت از جنایات شاه و کمک به تاسیس ساواک و چپاول نفت و غیره بود؟ یا آتش زدن پرچم آمریکا؟!
    اندکی تامل بد نیست!
  • خورشید طلوع نمی کند
  • از دوستان ما، بودند بسیاری که هیجان‌زده به رقص درآمدند و گفتند شاه خودکامگی به گور رفت، اکنون می‌تواند «شادی» باشد. گفتیم به گور رفتن شاه، آری، اما به گور سپردن خودکامگی بحثی دیگر است. بخشی عمده از این مردم، فردپرست بالفطره‌اند. پرستندگانی که معشوق قاهر را اگر نیابند به چوب و سنگ می‌تراشند. .............نپذیرفتند..............گفتند تجربه‌ی سال‌ها و قرن‌ها اگر نتواند درسی بدهد باید بر آغل گوسفندان گذشته باشد! ــ سالیان دراز چوب خوشبینی‌ها و فردپرستی‌هامان را خورده‌ایم، چوب اعتماد بی‌جا و اعتقاد نادرست‌مان را خورده‌ایم. این، بدبینی است، به دورش افکنید که اکنون شادی باید باشد، اکنون سرود و آزادی باید باشد. اکنون امید می‌تواند از قعر جان ظلمت‌کشیده‌ی ما بشکفد و رو به خورشید، طلوع زیباترین فردای جهان را چشم به‌راه باشد.
    شاملو 

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.