احمد قدیری

احمد قدیری

پرودگارم! توفیق ده جز برای تو ننویسم و جز تو ملاک و معیاری بر ارزش گذاری نگاشته هایم نداشته باشم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

1. این کانال حدود 250 هزار عضو  دارد.

2. گردانندگان آن به صورت ناشناس فعالیت می کنند.

3. رویکرد خبری توام با طنز (توهین و تمسخر) دارند.

4. روان شناسی مخاطب قوی و فعالیت مستمری دارند و در عین حال به طور غیر مستقیم بر یک "فرد" نشان دهند خود اصرار می ورزند.

5. حامی سرسخت دولت اند با این حال هر از چند گاهی برای نشان دادن یک سویه نبودن رویه ی خود، مطالب انتقادی رقیقی نسبت به دولت منتشر می کنند.

6. در این کانال باز نشر اخبار به صورت تصرف در متن و افزودن آدرس کانال "مملکته" در ذیل هر پست است اما در عین حال از کانال فردی به نام "امید معماریان" مستقیم مطلب بازنشر می کنند که همین مسئله ظن مدیریت کانال توسط وی را افزایش می دهد.

7. با بازنشر مطالبی از کانال و اکانت توئیتر روزنامه های ایران، شرق و اعتماد نقش فعالی در معرفی این ارگان ها دارند.

8. ارتباطی دو سویه با مخاطب دارند که این رویکرد امکان درج مطالبی به نام مخاطب ولی نگاشته شده توسط مدیران کانال را فراهم کرده.

9. سعی می کنند خود را به جریانی اجتماعی با رویکردی خیرخواهانه و مصلح مآبانه نشان دهند.

10. در عین ضدیت با دین و انقلاب، ژست ایران دوستی و مردم داری گرفته اند.


پی نوشت (18 بهمن 96)


11. با نقل مطلب از برخی اکانت های توییتر اولا مطالب خود را از زبان ثالث بیان می کند و ثانیا اکانت های مطلوب و همسو را معرفی نموده و بر فالوورهایش می افزاید، آنچنانکه اکانت توییتری «آقای دیپلمات» در رأس نقل قول ها قرار دارد.

12. کانال مملکته در حال حاضر 380 هزار عضو دارد.

13. مسلم شده است که عوامل گردانده مملکته و BBC فارسی یکی هستند.

نظرات (۲)

📝 آمد نیوز تشکیلات خبری که می گوید آگاهی، مبارزه، دموکراسی، شعار اصلی اش است. این تشکل خبری در جهت اهدافشان که معمولا جریان خلاف نظام است فعالیت می کند ارتباطات پیچیده ی این شبکه با عربستان و ترکیه که هم اکنون در میدان سیاسی و رسانه ای فعالیت دارند و اهرم اساسی علیه فرهنگ و سیاست ایران محسوب می شوند مطرح شده که واقعیتی حتمی یست ترکیه با رسانه ی ماهواره ای فارسی زبان تأثیرگذاری بر فرهنگ داخل دارد و عربستان که هم اکنون نقش دشمنی خود با ایران را واضح تر ایفا می کند. میتوان گفت پروژه ی این شبکه در اصل جزو برنامه های بعد یا قبل وقایع سال ۸۸ بوده است عمده فعالیتهایش را با ترفندهای سیاسی  رسانه ای انجام می دهد که مشخصا ادامه همان نقشه های جریان سال ۸۸ است مشکلات را با حمایت از جریان خاص خود در ایران ایجاد می کنند و نظام را در جهت فاسد بودن معرفی می کنند.در مسائل اساسی مثل انتخابات در ایران مواضع و مسائل بین سه قوه در ایران و به طور کل مسائل کلان ایران را پوشش می دهد  در تمام نگارشهای خبری اش می توان دید که نتوانسته موضوعی در باب مسائل مهم در نظام انقلابی ایران پیدا کند که واقعیت را در آن دید اما به سبب پرداختن به جریانات مهم کشور و هیاهوی خبری ایجاد کردن در مورد این مسائل توانسته باور اذهان عمومی را در اختیار بگیرد و به نوعی یک دروغ را با هیاهوی رسانه ای به یک باور درست در ذهنها تبدیل کند. اما در اواخر به علت نداشتن موضوع مناسب به مسائلی در سطح عادی که در هرجای دنیا امر معمول است و ارزش خبری چندانی ندارد می پردازد پس درست است که توانسته با جریان سازی خبری در مورد مسائلی توجه عموم را جلب کند اما با گذشت زمان و نداشتن سوژه های عالی برای فرافکنی و مجبور شدن به پرداخت موضوعات بسیار عادی و نه چندان مهم تحلیل خبری اش بیارزش خواهد شد و مخاطبین را از دست می دهد این جریان خبری حتی گاه از عناصر مورد نظر در دولت ایران که خود همواره حامی شان بوده به عنوان قربانی استفاده می کند تا هدف تأمین شود.


عذر میخام یگ بخش فقط یک پیش بینی هست 
ممنون


مشکل در ایران عدم شناخت اخبار درست از غلط هست.به قول رهبر تحلیل ها باید درست باشد مردم اجازه میدن کانال های مخالف و رسانه ها فکرشون رو تسخیر کنند و قدرت تحلیل چندجانبه رو از مردم میگیرند.

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.