احمد قدیری

احمد قدیری

پرودگارم! توفیق ده جز برای تو ننویسم و جز تو ملاک و معیاری بر ارزش گذاری نگاشته هایم نداشته باشم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

🔹 اول. چرا رهبری گفتند قضیه‌ی 3000 میلیارد را بیش از این کش ندهید ولی نسبت به اختلاس 8000 میلیاردی و املاک نجومی چنین نگفتند و حتی نسبت به پیگیری حقوق های نجومی تاکید نمودند؟

🔹 درخواست کش ندادن فساد 3000 میلیاردی در شرایطی بود که با ورود قاطع قوه قضائیه عوامل آن دستگیر شدند و نهایتا مه آفرید امیر خسروی اعدام و مجموعا 5000 میلیارد تومان از اموال متهمان به نفع بیت المال مصادره شد. بنابراین با جریان گرفتن قضایی پرونده، رهبر انقلاب کش دادن سیاسی رسانه ای آن را که تنها با اعصاب مردم و اعتماد عمومی سر و کار دارد خواستار شدند.

این درحالی است که به اعتبار هم گرایی محسوس رسانه های ضد انقلاب با رسانه های اصلاح طلب و دولتی، فساد 8000 میلیاردی با سکوت و سانسور و بایکوت مواجه گشت و اساسا در برابر اختلاس بیشتر سروصدای کمتری ایجاد شد و حتی رئیس جمهور شخصا منکر اختلاس شد و آن را وام معوق نامید!

املاک نجومی نیز با اعلام برائت شهردار تهران و ارجاع موضوع به قوه قضائیه به سرعت به نتیجه رسید و حکم ابطال تخفیف ها و بازگرداندن مبالغ آن به بیت المال صادر شد.

اما در حقوق های نجومی نه تنها تاکنون دولت و دیوان محاسبات هیچ فردی را به عنوان مجرم یا متخلف به قوه قضائیه معرفی نکرده اند که سخنگوی دولت نیز لقب "ذخیرهای نظام" را حواله‌ی حرام خواران کرده است.


🔹 دوم. چرا رهبری تعجیل در مذاکرات را خواستند و اکنون عیوب و ایرادات برجام را ناشی از تعجیل آن می دانند؟

🔹 آنچه اکنون موسوم به برجام است حاصل سه مرحله توافق ژنو، لوزان و نهایتا وین بود. ابتدا در ژنو (3 آذر 92) توافق شد جهت نیل به معاهده‌ی نهایی، ایران بدوا و به صورت پیش شرط مذاکرات، در ازای پاره ای تسهیلات مالی، با اعمال محدودیت در برنامه‌ی هسته ای خود، سطح غنی سازی را کاهش دهد و بازرسی ها را تسهیل نماید.

این محدودیت ها تا حدود 20 ماه بعد یعنی توافق مقدماتی لوزان (13 فروردین 94) و پس از آن تا نهایی شدن برجام در وین (23 تیر 94) ادامه یافت درحالیکه در میان این فواصل طولانی، با نشست و برخاست های بی جای وزیر خارجه ایران با وزیر آمریکایی، و بدتر از آن قدم زدن ها و گرفتن عکس های یادگاری، تنها عاید کشور لطمه به حیثیت انقلابی ایران و کاهش سطح و سرعت فعالیت های هسته ای مان بود و جالب آنکه حاصل این 20 ماه معطلی در مذاکرات ژنو تا وین، با عدم اجازه به کمیسیون ویژه برجام در قرائت گزارش خود و با لابی گسترده‌ی رؤسای دولت و مجلس، تنها ظرف 20 دقیقه در مجلس (21 مهر 94) تصویب شد! بی آنکه 1- ضمانتی کتبی از آمریکا و اروپا گرفته شود و 2- تناظر در اجرای برجام رعایت شود، دولت تنها با اتکا به قول و قرارهای شفاهی و به صورت یکجا تمام تعهدات خود را انجام رساند.

بنابراین واضح است که آنچه در کلام رهبری نیاز به تقلیل و سرعت بخشی داشت فواصل زمانی میان ادوار مذاکرات بود و آنچه درش شتاب خسارت بار شد بررسی و تصویب سند نهایی و اجرای بی ضمانت و یکباره‌ی برجام بود.

نظرات (۱)

شما تا کنون چهره  کارگر یا کارمندی را دیده اید که ساعت 4 بعد از ظهر در خالیکه در فکر اتمام کار روزانه و رفتن به منزل پس از ان هست ناگهان به همراه تعدادی دیگر پاکتی می گیرد که در ان نوشته اند باید برود زیرا تعدیل شده ؟ایا می دانید اهنگ ضربان نبضش چگونه تغییر می کند ؟
و بغض می کند و ....
خیر شما و دوستان همفکر هر گز تعدیل نمی شوید .زیرا خودی هستید صاحب کشورید .مدافع اسلامید .از مقاومت حمایت می کنید .بر علیه فتنه می نویسید و شعار می دهید .چرا باید تعدیل بشوید ؟
برای همین با ظرافت و حوصله تمام برجام و امریکا را زیر نظر دارید .امریکا هیچ غلطی در مورد شما و خانواده تان نمی تواند بکند .اما می تواند زخمتکشان واقعی  را اهسته اهسته بیکار کند .می تواند روزگارم را  تغییر دهد و حتی ارزو کنم  بدنیا نمی امدم  ؟چگونه خرج زن و بچه را بدهنم؟اصلا کاری به دختر من ندارد که هزاران ارزو دارد و من پول ندارم و انقدر طولانی شده این نداری که انگار 200 ساله فقیرم .
انقدر سواد دارم که بفهمم اقتصاد نیاز به کسانی دارد که با پرهیز از هر گونه ایذولوژی ان را تحلیل و مخاسبه کنند  نه اینکه جملات را شکنجه کنند تا خرفی بزنند .نیاز به نوعی شفافیت و درستی دارد .
جناب قدیری بزرگ نوشته که مردم ایران  در مقابل ژاپنی اهل زحمت کشیدن نیستند .و این راحت طلبی ما را فقیر کرده .
چگونه به ایشون بگم  بشر در هر جایی که دنیا بیاد ویزه گی هایی دارد مشابه  .تفاوت در نحوه اداره کشورهاست  .
ژاپن پس از شکست در جنگ کارزار را متوقف کرد .به جای در گیری با امریکا به سازنده گی پرداخت .امریکا هم بازار خود را روی تولید کننده گان  ژاپنی باز کرد .این تا جایی انها را پیش برد که امروز بار دیگر قدرتی عظیم هستند 
اما ما مردانی داریم که نفس کشیدن را با در گیری انچنان گره زده اند که بدون درگیری نفس هم نیست .
ادبیات تند و توهین ....تهدید و بشارت به شکست بزرگ ....اجازه گشایش در دیدگاه دنیا رانسبت به ما  نمی دهد .
روحانی و امثالهم در مورد سیاستهای کلان کاره ای نیستند و همین سیاستهاست که باعث شد بعد از ظهر شرکتی که توان خود را از دست داده به علت تحریم ها نامه تعدیل بدهد دستم 
مشخص است روخانی و همکارانش در جهت ترمیم روابط ما با دیگر کشورها قدم بر می دارند .و نتیجه جلوگیری از تعطیلی بیشتر واحدهای اقتصادیست .اما کسی که سیاستهای  خارجی این دولت را به چالش می کشد مطمنا  خواستار بی کاری بیشتر است و برایش مهم نیست که ما مردم عادی و زحمتکش از بین برویم .

پاسخ:
1- از بیکاری شما متاسفم و متاسف تر که تیر را می بینید اما تیر انداز را خیر و از همین رو سنگ جریان و افراد فاسدی را به سینه می زنید که مسبب وضع امروز شمایند!
2- بنابر آمار های رسمی و متعدد، ساعات مفید کاری در ادارات ایران، به زور به نیم ساعت می رسد، پس منظور قشر زحمت کشی که 8 ساعت و بیشتر از آن را پر می کنند نیست. جالب است بدانید هاشمی نیز اخیرا گفته بود کارکنان نهاد ریاست جمهوری وقتشان را با جدول پر کردن حل می کنند.
3- رشد اقتصادی غرب و شرق را در کنار بحران های بیکاری و پولی آنان ببینید. وضعیت بحرانی کنونی یونان و اسپانیا و نیز بدهی های سرسام آور آمریکا و ترکیه را مد نظر قرار دهید. چین الگوی مناسبی است از انقلاب اقتصادی در عین چالش های سیاسی ای که با آمریکا دارد. آیا می دانید اولین تحریم علیه ایران را انگلیس نسبت به صنعت نفت ایران پس از ملی شدن نفت وضع کرد؟! یعنی زمان شاه و دولت مصدق! با این وضع عقل سیاسی چه حکم می کند؟ گره زدن حیات اقتصادی به اراده و سرمایه ی دشمن "دین و آیین و آب و خاک" یا تقویت تولیدات اساسی و راهبردی داخلی در عین مراودات بازرگانی؟
4- برای تان جالب نیست که واردات از چین در دولت یازدهم در تنها سال اول، بیش از مجموع 8 سال واردات دولت های نهم و دهم از چین بود؟ جالب نیست که ترکان توان تولید کشور را آبگوشت می نامد و آخوندی همان را هم به بیگانه می سپارد؟ یا اینکه وزیر کشاورزی رسما به وزیر صنعت و تجارت نامه می زد و گلایه می کند از واردات گندم در عین خود کفایی؟ از اختلاس های سریالی و نقش حسین فریدون می دانید؟ از 800 میلیارد اختلاس در بانک ملت تویط باند سرخه تا 8000 میلیارد دزدی از جیب معلمان و تغییر عنوان آن توسط رئیس جمهور و "وام معوق" نامیدن آن!
همچون حقوق بگیران نجومی که به جای غارتگر بیت المال "ذخایر نظام" نامیده شدند! تا امثال شما سنگ مفسدان و مسببان تحریم ها را به سینه می زنید و فریب آدرس غلط آنان را می خورید کاری از پیش نمی توان برد. شما تنها قربانی سیاست های اقتصادی و باند بازی های مرفهان و مفسدان نیستید، طیف وسیعی بیکار شده اند علی رغم شعار و دروغ "عبور از رکود" و "وضعیت به سامان پسا برجام"!
5- برای این چند مطلب را بخوانید شاید دیدتان را در خصوص بانیان تحریم ها و عاملان مفاسد کلان وسعت بخشد:
ahmadghadiri.ir/post/62
ahmadghadiri.ir/post/55
ahmadghadiri.ir/post/30

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.