چند نکته رسانهای به بهانه خبر مهم امروز:
۱. وقتی میخواهیم خواستها و ذهنیتهای مخاطب را کشف کنیم، بهترین راه این است که پاسخ معما را به طرف مقابل بسپاریم.
از حدسهای کاربران پیرامون موضوع، میشد فهمید هرکس در چه فضایی سیر میکند: آزمایش موشکی، محاکمه روحانی و غیره.
۲. در فاصله اعلام وجود یک واقعه مهم تا بیان جزییات آن، باور پذیری شایعه به دلیل عطش مردم به دانستن، به اوج میرسد.
خصوصا که افراد زیادی آرزو دارند خود را «وصل» نشان دهند و اگر مطلب کذبی طرح شود، همه به سرعت آن را به عنوان خبر «موثق» آنهم با ژست «خبرها به ما میرسد» بازنشر میکنند.
۳. اگر پیش از اعلام خبر، بیش از حد بر اهمیت آن تاکید شود، اثر عکس دارد. زیرا انتظار و ذهنیتهایی فراتر از واقعه شکل میگیرد و خبر مهم واقع شده، در مقایسه با خبر مورد انتظار افکارعمومی، کم اهمیت جلوه میکند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.