احمد قدیری

احمد قدیری

پرودگارم! توفیق ده جز برای تو ننویسم و جز تو ملاک و معیاری بر ارزش گذاری نگاشته هایم نداشته باشم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

احمد قدیری، فعال حوزه رسانه در گفتگو با خبرنگارسفیر آشتیان پیرامون شاخص های رسانه های تراز انقلاب گفت: صداقت، صراحت، شجاعت و امانت‌داری از ملاک‌های رسانه‌های تراز انقلاب است.

وی امانت داری را یکی از مهمترین ویژگی های رسانه تراز انقلاب عنوان کرد و گفت: امروزه حتی برخی رسانه های حرفه ایی نیز هم ممکن است امانت‌داری را نادیده بگیرند و از مرزهای تقوا فراتر رفته و اسرار خصوصی افراد را فاش کنند که این مسئله با هر نیتی و منطقی پسندیده نیست.

قدیری با بیان اینکه رسانه ها فقط تدافعی عمل نکنند بلکه تهاجمی باشند، اظهار کرد: رسانه ها نباید فقط به دفاع از ارزش ها بسنده کنند بلکه باید به ضد ارزش‌ها حمله کنند.

پژوهشگر حوزه سیاسی تصریح کرد: در رسانه‌ها مشاهده می‌شود که مرزهای حقیقت‌گویی و واقع‌نگری با مرزهای پاسخ‌دهی و رجزخوانی گاهی جابه جا می‌شود که در مسئله تحریم‌ها این مسئله نمود بارز داشت.

مؤلف کتاب «تکنیک های عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر» گفت: اخبار و تحلیل ها، بستر قضاوت ها را در حوزه سیاسی برای افراد رقم می زند، خبرنگاران با اخبار و اطلاعات در رسانه ها، تفکرات و تصمیمات یک جامعه را رقم می زنند، اگر این اطلاعات صحیح باشد، جامعه در مسیر درست حرکت می کند.

وی افزود: در بحث برجام اگر رسانه هایی مزایا و دست آوردهای خیالی برجام را در رسانه ها پمپاژ نمی کردند، فضا برای کنشگری متعهدانه از سوی نمایندگان مخالف برجام فراهم می شد.

قدیری گفت: وقتی رسانه ها در جامعه مطالبه ای را ایجاد می کنند و به ظنی دامن می زنند، این مطالبه عمومی از سوی رسانه، دست مسئولان را می‌بندد و آن ها را در مقابل مطالبه عمومی قرار می دهد.

فعال حوزه رسانه با بیان اینکه رسانه ها در برخی از موارد باید خود را سپر بلا کنند، گفت: رسانه ها نباید به دنبال این باشند که مردم و یا مسئولان چه دوست دارند بشنوند، بلکه باید نگاهشان به این باشد که مردم و مسئولان چه نیاز دارند بشنوند، گرچه این نیاز به مثال دارویی تلخ برای آنان باشد و به مذاق شان خوش نیاید.


dana.ir/1166843

diyareaftab.ir/news/27275

نظرات (۲)

پژوهشگر حوزه سیاسی تصریح کرد: در رسانه‌ها مشاهده می‌شود که مرزهای حقیقت‌گویی و واقع‌نگری با مرزهای پاسخ‌دهی و رجزخوانی گاهی جابه جا می‌شود که در مسئله تحریم‌ها این مسئله نمود بارز داشت.

شما اعتقاد به راستگویی دارید ؟شما حتی فیلترینگ و ایجاد هراس در مخاطب را  برای کنترلش روا می دانید .در ضمن این لقب ها را کی به شما می ده ؟این خودش دروغگویی نیست؟
حمد قدیری، فعال حوزه رسانه در گفتگو با خبرنگارسفیر آشتیان پیرامون شاخص های رسانه های تراز انقلاب گفت: صداقت، صراحت، شجاعت و امانت‌داری از ملاک‌های رسانه‌های تراز انقلاب است.
شما فعال بسیج هستید ! کجای شما فعال حوزه رسانه هست 
؟

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.