احمد قدیری

احمد قدیری

پرودگارم! توفیق ده جز برای تو ننویسم و جز تو ملاک و معیاری بر ارزش گذاری نگاشته هایم نداشته باشم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

#پرسش:

بسیاری می‌پرسند وقتی قیمت‌ها در دولت رئیسی هم بالا رفته، پس چه فرقی با روحانی دارد؟

#پاسخ:

ایراد اول در بحث مقایسه دو دولت این است که ملاک بهتر و بدتر بودن را فقط بر محور قیمت‌ها برد‌ه‌اند و تمام خدمات بزرگ چند ماهه آغازین رئیسی را ندید گرفته‌اند؛ خدماتی چون تسهیل کسب و کار با اعطای عمومی و مجازی مجوزها، آغاز ساخت انبوه مسکن مهر، واکسیناسیون گسترده و کاهش شدید تلفات کرونا، برچیدن بساط قطعی برق و قحطی اقلام مختلف، عزل بسیاری از مدیران فاسد و متخلف، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، سرکشی به نقاط مختلف کشور، ترمیم سرمایه اجتماعی، گسترش مناسبات خارجی، آزادسازی سواحل، افزایش صادرات نفتی و غیرنفتی و...

ایراد دوم این است که فراموش کرده‌اند رئیسی چه ویرانه‌ای تحویل گرفته و انتظار دارند طی چند ماه تمام آثار سوء اقتصادی نظیر تورم، نقدینگی، بدهی و کسری بودجه به‌جا مانده از روحانی رفع شود!
جهت اطلاع اینکه کسری بودجه سال گذشته ۶۴۷ همت بود و روحانی نقدینگی را در کانال ۴۰۰۰ همت و دلار را حدود ۲۶۰۰۰ تومان به رئیسی تحویل داد و خزانه هم به اقرار روحانی و در پاسخ مکتوبش به نوبخت خالی به دولت کنونی واگذار شد.
نگویید روحانی هم همین ادعا را نسبت به دولت احمدی‌نژاد داشت!
موضوع روشن است؛ روحانی مثل همیشه در این موضوع هم دروغ می‌گفت و دولت را در بهترین شرایط تحویل گرفته بود.

ایراد سوم هم عدم توجه به آثار و تبعات جنگ اوکراین بر اقلامی نظیر گندم و روغن و محصولات بر پایه آن است که اثر افزایشی بر قیمت جهانی و داخلی داشته و به مراتب بیشتر هم خواهد شد.

per.euronews.com/2022/05/02/inflation-ukraine-war-shortages-in-stores-spread-eu

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.