مسولین محترم لشکری و کشوری، مدیران ادارات، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و...
یکبار تلفن را بردارید و با ۱۱۸ تماس بگیرید و ببینید آیا شماره روابط عمومی نهاد متبوع شما در آنجا موجود است؟ در سایت نهاد مذکور چطور؟ آیا اساسا درگاه اینترنتیای وجود دارد؟ اگر آری، آیا در گوگل بالا میآید؟
در مرحله بعد یکبار -و فقط یکبار- با روابط عمومی خود تماس بگیرید و ببینید اساسا چنین شمارهای کار میکند و خط میدهد؟
اگر آری، در مرحله بعد آیا انسان/پاسخگوی ضبطیای تماستان را پاسخ میدهد؟
اگر آری، آیا درست و متعهدانه پاسخ میدهد؟
و بعد همین مسیر را نسبت به سامانه نظارت و بازرسی نهاد متبوع خود طی کنید و به طور ناشناس از یکی از معاونان خود شکایت کنید و ببینید آیا ترتیب اثر داده میشود و به گوش شما میرسد یا در ابتدا/میانه راه دفن میگردد؟
باور بفرمایید رفع گرفتاریهای ارباب رجوع و ارتقای نظام اداری، نبوغ خاصی نمیخواهد؛ قدری توجه به بدیهیات را میطلبد.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.